13 februari 2014

SibNet på facebook

Mitt googlande efter andra syskon att dela tankar och känslor har fortsatt. Hittills har jag inte hittat något som är aktivt här i Sverige. Men till min stora lycka hittade jag SibNet, en grupp på Facebook för syskon till människor med funktionshinder. Bara att gå med i gruppen var en fin upplevelse; tre stycken kommenterade och hälsade mig välkommen. Det har aldrig hänt mig i någon facebookgrupp tidigare. Så det gjorde min dag. Har läst en del inlägg där, några är inte relevanta för mig eftersom de rör olika lagar och system i USA, men många inlägg handlade om det dåliga samvetet, sorgen och livet i allmänhet. Så jag kände för första gången att jag hittat några som befinner sig i en liknande situation som jag. Tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar